1) z zakresu spraw organizacyjnych:
a) zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Starostwa;
b) opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Starostwa;
c) opracowywanie projektów programu działania Starostwa i sprawozdania z jego realizacji;
d) organizacja obiegu dokumentów w Starostwie;
e) prowadzenie archiwum zakładowego;
f) organizacyjne zabezpieczenie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
g) organizacyjne zabezpieczenie realizacji poleceń Starosty adresowanych do kierowników wydziałów, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży;
h) organizacyjne zabezpieczenie obsługi interesantów w Starostwie oraz załatwianie skarg i wniosków obywateli;
i) organizowanie kontaktów Starosty z organami administracji publicznej, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz kierownikami powiatowych służb, inspekcji i straży;
j) organizacyjne zabezpieczenie realizacji uchwał Rady i ustaleń Zarządu adresowanych do Starosty;
k) przygotowywanie projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady Powiatu, uchwał Zarządu i aktów prawnych Starosty w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa;
l) prowadzenie rejestrów i zbiorów:
- zarządzeń Starosty,
- skarg i wniosków wpływających do Starosty,
- upoważnień i pełnomocnictw Starosty,
- jednostek organizacyjnych.
ł) sporządzanie informacji, ocen i analiz dotyczących spraw organizacyjnych, w tym informacji dotyczących załatwiania skarg i wniosków wpływających do Starosty;
m) prowadzenie spraw pieczęci;
n) prowadzenie i koordynowanie zadań związanych z dostępem do informacji publicznej, prowadzenie publikatora „Biuletyn Informacji Publicznej”;
o) wykonywanie zadań Starosty związanych z wyborami do organów władzy państwowej i samorządowej.
2) w zakresie nadzoru i kontroli:
a) koordynacja działań w zakresie wykonywania przez Starostę funkcji zwierzchnika służbowego kierownika jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnika kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży;
b) wykonywanie na zlecenie Starosty kontroli zewnętrznej w jednostkach organizacyjnych powiatu;
c) wykonywanie kontroli wewnętrznej w Starostwie;
d) koordynacja realizacji zaleceń pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej.
3) w zakresie spraw obywatelskich:
a) określanie zasad udzielania pomocy na zagospodarowanie się osobom przybyłym na podstawie wizy repatriacyjnej;
b) odbieranie zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zagubionych, ich przechowywanie i poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
c)
wykonywanie zadań powiatu wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
d) prowadzenie spraw związanych z nadawanie odznaczeń;
e) prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej.
4) w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
a) wykonywanie zadań kancelarii Starostwa;
b) zabezpieczenie sprawnego obiegu dokumentów i korespondencji Starostwa;
c) obsługa Sekretariatu Starostwa.
5) w zakresie informatyzacji:
a) administrowanie siecią komputerową w Starostwie;
b) opracowywanie koncepcji informatyzacji Starostwa, organizowanie i wdrażanie nowych rozwiązań i zastosowań informatyki (internet, poczta elektroniczna);
c) dobór sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb wydziałów Starostwa;
d) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz administrowanie ich składnikami;
e) sprawowanie nadzoru nad użytkowaniem oprogramowania i sprzętu, konserwacja sprzętu komputerowego, udzielanie fachowej pomocy i doradztwa w tym zakresie na rzecz wydziałów Starostwa;
f) koordynowanie spraw związanych z zapewnieniem przestrzegania przepisów ustawy o prawie autorskim, w tym kontrola legalności oprogramowania;
g) przygotowywanie projektów wytycznych instrukcji i wyjaśnień dla wydziałów w zakresie eksploatowania systemów informatycznych;
h) wnioskowanie w sprawach usprawnień organizacji i metod pracy przy urządzeniach informatycznych w poszczególnych wydziałach oraz udział w pracy tego z tego zakresu;
i) organizacja zabezpieczenia i ochrony danych przed zniszczeniem i dostępem osób nieupoważnionych;
j) współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie eksploatacji programów użytkowych w Starostwie.
6) w zakresie obsługi gospodarczej Starostwa:
a) opracowywanie i realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali Starostwa,
b) prowadzenie książek obiektów administrowanych przez Starostwo,
c) wykonywanie funkcji administratora budynków Starostwa, w tym:
- gospodarowanie lokalami i ich wyposażeniem,
- zawieranie umów związanych z gospodarką lokalami i dostawą mediów do budynków,
- prowadzenie spraw dozoru mienia
- zapewnienie estetyki w budynkach Starostwa,
- utrzymanie czystości i porządku w budynkach Starostwa i terenach do nich przyległych,
d) zaopatrzenie materiałowo - techniczne Starostwa oraz nadzór nad bieżącą konserwacją inwentarza ruchomego,
e) bieżąca konserwacja i remonty instalacji i urządzeń w budynkach Starostwa,
f) wykonywanie czynności usługowych związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Starosty,
g) prowadzenie biblioteki zakładowej,
h) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych,
i) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu Sierpeckiego;
7) w zakresie inwestycji i zamówień publicznych:
a) opracowywanie planów inwestycyjnych powiatu oraz ich realizacja,
b) przygotowywanie i realizacja procesów inwestycyjnych powiatu,
c) wnioskowanie do Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, PFRON oraz innych funduszy rządowych i pozarządowych o pozyskanie środków na inwestycje powiatowe,
d) prowadzenie całości spraw związanych z wydatkowaniem środków finansowych na roboty budowlane, dostawy i usługi - zgodnie z Prawem zamówień publicznych,
e) przygotowywanie informacji, ocen i analiz dot. sytuacji inwestycji, remontów,
f) prowadzenie spraw dot. powoływania, przekształcania i likwidacji komunalnych zakładów budżetowych lub spółek prawa handlowego,
g) prowadzenie spraw dot. tworzenia i przystępowania powiatu do spółek z o.o. lub akcyjnych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Piotrowska Magdalena
- Data udostępnienia w BIP: 2011-08-12 10:38:47
- Informacja zaktualizowana przez: Piotrowska Magdalena
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-05-09 08:29:24
- Liczba odsłon: 3768
- Historia dokumentu: