Sprawy z zakresu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane

    (Dz. U. z 2025r. poz. 418 t.j. ) załatwiane są w Wydziale Architektury i Budownictwa -        

    ul. Kopernika 9, I -piętro, pokój nr 11, tel.  (0-24) 275-91-29 wew. 129  tel. (0-24) 275-91- 27 wew. 127  

 

 

POZWOLENIA NA ROZBIÓRKĘ

 

Termin załatwienia sprawy: Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę.
                                             Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo                                                     z przyczyn niezależnych od organu.


Forma załatwienia sprawy: decyzja administracyjna.

 

1. Niezbędne druki potrzebne do uzyskania pozwolenia na rozbiórkę:

a) druk PB- 3 (wniosek o pozwolenie na rozbiórkę);

b) druk PB - 5 ( oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane);

Wymagane dokumenty:

       - zgodę właściciela obiektu;

       - projekt zagospodarowania działki z usytuowanym obiektem przewidzianym do rozbiórki,

       - opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,

       - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,

       - opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,

       - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów , a także inne wymagane przepisami szczególnymi,

       - w zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu,

       - upoważnienie (pełnomocnictwo) udzielone osobie działającej w moim imieniu.   

Dodatkowe informacje: 
Decyzja o pozwoleniu na rozbiórkę wygasa, jeżeli rozbiórka nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub jeżeli została przerwana na dłużej niż 3 lata.

Roboty zabezpieczające i rozbiórkowe można rozpocząć przed uzyskaniem pozwolenia na rozbiórkę, jeżeli mają one na celu usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia. Rozpoczęcie takich robót nie zwalnia od obowiązku bezzwłocznego uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego.

 

OPŁATA SKARBOWA :

1 .Opłaty skarbowe dokonuje się zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej  ( Dz. U. 2022 poz. 2142 z późn. zm. ).

2. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego lub

    bezgotówkowo na rachunek tego organu w chwili składania wniosku o pozwolenie

     na rozbiórkę.

wzór:      

OPŁATA SKARBOWA POZWOLENIE NA ROZBIÓRKĘ :

.....................................................................................................

.....................................................................................................

Urząd Miasta Sierpc

Nr konta – 10 1240 – 3204 – 1111 – 0000 – 2905 – 2770

Bank PEKAO S.A. I Oddział Sierpc

Druki do pobrania:

a) /pliki/stsierpc/pb-5.pdf

b) /pliki/stsierpc/wniosek_o_pozwolenie_na_rozbiorke_pb-3.pdf 


 

2.  DECYZJA ROZSTRZYGAJĄCA O NIEZBĘDNOŚCI WEJŚCIA DO SĄSIEDNIEGO  BUDYNKU, LOKALU LUB NA TEREN SĄSIEDNIEJ  NIERUCHOMOŚCI.


Do wniosku należy dołączyć:


1) Zgodę właściciela sąsiedniej nieruchomości budynku lub lokalu (najemcy) na wejście lub informacje o braku zgody,


2) Odpowiednio: plan zagospodarowania terenu lub odpowiednie rzuty kondygnacji budynku lub lokalu z zaznaczeniem powierzchni, oraz jej określeniem, niezbędnej do wykonania prac,


3) Kopie pozwolenia na budowę lub kserokopie zgłoszenia robót budowlanych,


4) Informacje kierownika budowy potwierdzająca konieczność korzystania z tych obiektów, nieruchomości lub lokalu.
 

Dodatkowe informacje:


Inwestor po zakończeniu robót, jest zobowiązany naprawić szkody powstałe w wyniku korzystania z sąsiedniej nieruchomości, w budynku lub lokalu na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
 

Podstawa prawna:


- art. 47 - Ustawa z dnia 7 lipca 1994r - Prawo budowlane - ( Dz. U. z 2025r. poz. 418 t.j.)

  

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Siwiński Hubert
  • Data udostępnienia w BIP: 2006-01-16 14:09:43
  • Informacja zaktualizowana przez: Siwiński Hubert
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-05-29 11:04:07
  • Liczba odsłon: 14692
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 12752020]

przewiń do góry