Sprawy z zakresu ustawy o odpadach załatwiane są w Wydziale Rolnictwa i Środowiska – ul. Kopernika 8,
pokój nr 2.20, tel. 275-91-30
- Pozwolenia na wytwarzanie odpadów
- Zezwolenia na przetwarzanie odpadów
- Zezwolenia na zbieranie odpadów
Wydanie dla wytwórcy odpadów pozwolenia na wytwarzanie odpadów, powstających w związku z eksploatacją instalacji, jeżeli wytwarza powyżej 1 Mg odpadów niebezpiecznych rocznie lub 5 tysięcy Mg rocznie odpadów innych niż niebezpieczne
Podstawa prawna:
Art. 180, art. 180 a, art. 184 oraz art. 378 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 54 ze zm. )
Wymagane dokumenty: wniosek zawierający dane określone w art. 184 ust 2 i ust. 2b ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 54 ze zm.):
1) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
3) informację o tytule prawnym do instalacji;
4) informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
5) ocenę stanu technicznego instalacji;
6) informację o rodzaju prowadzonej działalności;
7) opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
8) blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
9) informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
10) wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych - w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
11) proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
12) deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie; 17a) deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
13) deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym w art. 191a;
14) czas, na jaki wydane ma być pozwolenie,
15)numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
16) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania, z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości;
17) określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania w ciągu roku;
18) wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko;
19)opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów;
20) wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzajów magazynowanych odpadów.
Art. 184 ust.3 Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien on zawierać informacje o spełnianiu wymogów, o których mowa w art. 143 POŚ.
Art 184 ust. 4 Ponadto, do wniosku o wydanie pozwolenia należy dołączyć:
1. dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
2.streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym.
Opłaty:
Pozwolenie na wprowadzanie substancji i energii do środowiska wydawane na podstawie przepisów o ochronie środowiska i przepisów o odpadach: |
|
1) w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, z zastrzeżeniem pkt 2 |
2.011 zł |
2) w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców |
506 zł |
3) pozostałe |
506 zł |
płatne na konto Urzędu Miejskiego w Sierpcu nr 10124032041111000029052770 tyt. opłata za wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów.
Czas rozpatrzenia sprawy:
Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 572) - 1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy: Odwołanie należy składać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Starosty Sierpeckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Rolnictwa i Środowiska, ul. Kopernika 8 – pokój nr 2.20 tel. 24 275 91 30
Miejsce składania wniosku
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Sierpcu przy ul. Świętokrzyskiej 2a
Zezwolenie na przetwarzanie odpadów.
(z wyłączeniem przedsięwzięć lub instalacji, dla których właściwym organem jest regionalny dyrektor ochrony środowiska lub marszałek województwa)
Podstawa prawna:
Art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023r., poz. 1587 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zawierający dane określone w art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
3) określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
4) oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
5) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
6) szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach - także godzinowej mocy przerobowej;
7) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
8) oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
9) opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
10) opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
11) określenie minimalnej i maksymalnej ilości odpadów niebezpiecznych, ich najniższej i najwyższej wartości kalorycznej oraz maksymalnej zawartości zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich - w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów;
12) informacje, o których mowa w art. 95 ust. 9 - w przypadku zezwoleń na przetwarzanie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych dotyczących unieszkodliwiania tych odpadów;
13) informacje, o których mowa w art. 98 ust. 1 - w przypadku zezwoleń na przetwarzanie dotyczących unieszkodliwiania odpadów pochodzących z procesów wytwarzania dwutlenku tytanu oraz z przetwarzania tych odpadów, przez ich składowanie - do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska;
-
informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
Do wniosku należy dołączyć:
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana.
Opłaty: 616 zł płatne na konto Urzędu Miejskiego w Sierpcu nr 10124032041111000029052770 tyt . opłata za wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów
Czas rozpatrzenia sprawy: z godnie z Kodeksem postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2024r., poz. 572) - 1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy : odwołanie należy składać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Starosty Sierpeckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Rolnictwa i Środowiska, ul. Kopernika 8 – pokój nr 2.20 tel. 24 275 91 30
Miejsce składania wniosku
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Sierpcu przy ul. Świętokrzyskiej 2a
Zezwolenie na zbieranie odpadów.
(z wyłączeniem przedsięwzięć lub instalacji, dla których właściwym organem jest regionalny dyrektor ochrony środowiska lub marszałek województwa)
Podstawa prawna:
Art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.).
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, zawierający dane określone w art. 42 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach :
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do zbierania;
3) oznaczenie miejsca zbierania odpadów;
4) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
5) szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów;
6) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
7) oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów;
8) opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
9) opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona;
10) informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów.
Do wniosku należy dołączyć:
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana.
Opłaty: 616 zł płatne na konto Urzędu Miejskiego w Sierpcu nr 10124032041111000029052770 tyt . opłata za wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów
Czas rozpatrzenia sprawy: z godnie z Kodeksem postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) - 1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy: odwołanie należy składać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Starosty Sierpeckiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Rolnictwa i Środowiska, ul. Kopernika 8 – pokój nr 2.20 tel. 24 275 91 30
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2005-12-22 09:49:17
- Informacja zaktualizowana przez: Stępczyńska Alina
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-05-23 14:22:23
- Liczba odsłon: 8418
- Historia dokumentu: