Sprawy z zakresu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2025r. poz 418 t.j. )
załatwiane są w Wydziale Architektury i Budownictwa - ul. Kopernika 9,  I -piętro, pokój nr 11,  tel. (0-24) 275-91-29 wew. 129
  Naczelnik Wydziału  tel. (0-24) 275-91-27 wew. 127 

 

POZWOLENIA NA BUDOWĘ/ROZBUDOWĘ

Podstawa prawna:
Art. 28, 33, 34 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego.

Uzyskanie pozwolenia na budowę jest wymagane dla inwestycji i robót nie wymienionych w art. 29 ustawy Prawo Budowlane.

Forma załatwienia sprawy: decyzja administracyjna.

Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.
Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu

Dodatkowe informacje: Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub jeżeli budowa została przerwana na dłużej niż 3 lata.

 

Warunki i dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę/rozbudowę:

1) Wymagane dokumenty:

    - wniosek o wydanie pozwolenia na budowę/rozbudowę (druk PB-1) ;

    - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (druk PB-5);

    - 3 egzemplarze projektu budowlanego;   

    - decyzja o warunkach zabudowy lub wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta lub gminy obowiązujący na danym terenie ,

    - opinie, uzgodnienia i decyzje niezbędne do wydania pozwolenia  na  budowę/rozbudowę/nadbudowę.

    - dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa osobie działającej w imieniu inwestora – oryginał, odpis, wypis lub kopia.

    - dowód zapłaty opłaty skarbowej za pozwolenie i pełnomocnictwo.

 

OPŁATA SKARBOWA :

1 .Opłaty skarbowe dokonuje się zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej  ( Dz. U. 2022 poz. 2142 z późn. zm.).

2. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu  podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek tego organu w chwili składania wniosku o pozwolenie na budowę/rozbudowę.

wzór:      

OPŁATA SKARBOWA ZA POZWOLENIE NA BUDOWĘ/ROZBUDOWĘ:

....................................................................................................................

....................................................................................................................

Urząd Miasta Sierpc

Nr konta – 10 1240 – 3204 – 1111 – 0000 – 2905 – 2770

Bank PEKAO S.A. I Oddział Sierpc

 

2) Wzory niezbędnych dokumentów do pobrania:

1) /pliki/stsierpc/wniosek_o_pozwolenie_na_budowe_pb_1.pdf

2) /pliki/stsierpc/pb-5.pdf

3) /pliki/stsierpc/pb-7.pdf

4) /pliki/stsierpc/pb-uzupelnienie.pdf

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych

(pozyskanych od osoby, której dane dotyczą)

 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:

 

1. Administrator danych:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starostwo Powiatowe w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc, e-mail: starosta@powiat.sierpc.pl, tel. 24 275 91 01. fax 24 275 91 00 wew. 144.

 

2. Przedstawiciel administratora danych:

Nie dotyczy.

 

3. Inspektor ochrony danych:

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Starostwa Powiatowego w Sierpcu to: Pan Marcin Szymanik, e-mail: iod@powiat.sierpc.pl.

 

4. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO i wyłącznie w celu przeprowadzenia procesu wydawania pozwoleń na budowę.

 

5. Prawnie uzasadniony interes:

nie dotyczy

 

6. Okres przechowywania danych osobowych:

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres użytkowania obiektu budowlanego.

 

7. Prawo dostępu do danych osobowych:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

 

8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa - gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

 

9. Konsekwencje niepodania danych osobowych:

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a ich niepodanie będzie skutkowało - odmową realizacji Pana/Pani wniosku.

 

9. Odbiorcy danych:

Pani/ Pana dane będą udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.

 

10.Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:

Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

 

11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Załączone pliki:
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Siwiński Hubert
  • Data udostępnienia w BIP: 2006-01-16 12:12:56
  • Informacja zaktualizowana przez: Siwiński Hubert
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-05-29 10:48:38
  • Liczba odsłon: 27464
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 12752257]

przewiń do góry