POZWOLENIA NA BUDOWĘ/ROZBUDOWĘ
Podstawa prawna:
Art. 28, 33, 34 i art. 36 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego.
Uzyskanie pozwolenia na budowę jest wymagane dla inwestycji i robót nie wymienionych w art. 29 ustawy Prawo Budowlane.
Forma załatwienia sprawy: decyzja administracyjna.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.
Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu
Dodatkowe informacje: Decyzja o pozwoleniu na budowę wygasa, jeżeli budowa nie została rozpoczęta przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub jeżeli budowa została przerwana na dłużej niż 3 lata.
Warunki i dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę/rozbudowę:
1) Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie pozwolenia na budowę/rozbudowę (druk PB-1) ;
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (druk PB-5);
- 3 egzemplarze projektu budowlanego;
- decyzja o warunkach zabudowy lub wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta lub gminy obowiązujący na danym terenie ,
- opinie, uzgodnienia i decyzje niezbędne do wydania pozwolenia na budowę/rozbudowę/nadbudowę.
- dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa osobie działającej w imieniu inwestora – oryginał, odpis, wypis lub kopia.
- dowód zapłaty opłaty skarbowej za pozwolenie i pełnomocnictwo.
OPŁATA SKARBOWA :
1 .Opłaty skarbowe dokonuje się zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej ( Dz. U. 2022 poz. 2142 z późn. zm.).
2. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek tego organu w chwili składania wniosku o pozwolenie na budowę/rozbudowę.
wzór:
OPŁATA SKARBOWA ZA POZWOLENIE NA BUDOWĘ/ROZBUDOWĘ:
....................................................................................................................
....................................................................................................................
Urząd Miasta Sierpc
Nr konta – 10 1240 – 3204 – 1111 – 0000 – 2905 – 2770
Bank PEKAO S.A. I Oddział Sierpc
2) Wzory niezbędnych dokumentów do pobrania:
1) /pliki/stsierpc/wniosek_o_pozwolenie_na_budowe_pb_1.pdf
4) /pliki/stsierpc/pb-uzupelnienie.pdf
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
(pozyskanych od osoby, której dane dotyczą)
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że:
1. Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Starostwo Powiatowe w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc, e-mail: starosta@powiat.sierpc.pl, tel. 24 275 91 01. fax 24 275 91 00 wew. 144.
2. Przedstawiciel administratora danych:
Nie dotyczy.
3. Inspektor ochrony danych:
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Starostwa Powiatowego w Sierpcu to: Pan Marcin Szymanik, e-mail: iod@powiat.sierpc.pl.
4. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO i wyłącznie w celu przeprowadzenia procesu wydawania pozwoleń na budowę.
5. Prawnie uzasadniony interes:
nie dotyczy
6. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres użytkowania obiektu budowlanego.
7. Prawo dostępu do danych osobowych:
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
8. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa - gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
9. Konsekwencje niepodania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a ich niepodanie będzie skutkowało - odmową realizacji Pana/Pani wniosku.
9. Odbiorcy danych:
Pani/ Pana dane będą udostępniane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
10.Przekazanie danych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie:
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Siwiński Hubert
- Data udostępnienia w BIP: 2006-01-16 12:12:56
- Informacja zaktualizowana przez: Siwiński Hubert
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-05-29 10:48:38
- Liczba odsłon: 27464
- Historia dokumentu: