Do podstawowych zadań i kompetencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:


1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich

   interesów;

2) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowanie za ich zgodą do toczącego się

    postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;

3) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony

    interesów konsumentów;

4) współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

   oraz innymi instytucjami i organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrony interesów

   konsumentów;

5) możliwość wystąpienia do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z pisemnym

  zawiadomieniem dotyczącym podejrzenia stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy

  konsumentów.

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
  • Data udostępnienia w BIP: 2005-12-29 13:46:36
  • Informacja zaktualizowana przez: Piotrowska Magdalena
  • Data ostatniej aktualizacji: 2011-08-15 16:17:57
  • Liczba odsłon: 2958
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 11495010]

przewiń do góry