Do podstawowych zadań i kompetencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich
interesów;
2) wytaczanie
powództw na rzecz konsumentów oraz występowanie za ich zgodą do
toczącego się
postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
3) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony
interesów konsumentów;
4) współdziałanie
z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów
oraz innymi instytucjami i organizacjami, do których zadań
statutowych należy ochrony interesów
konsumentów;
5) możliwość wystąpienia do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z pisemnym
zawiadomieniem dotyczącym
podejrzenia stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy
konsumentów.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2005-12-29 13:46:36
- Informacja zaktualizowana przez: Piotrowska Magdalena
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-08-15 16:17:57
- Liczba odsłon: 2958
- Historia dokumentu: