Do podstawowych zadań i kompetencji Wydziału Architektury i Budownictwa należy:
1) W Zakresie budownictwa:
a) wydawanie decyzji o pozwoleniu na budowę z uwzględnieniem przepisów dotyczących ochrony środowiska,
b) załatwianie spraw związanych z odstępstwami od przepisów techniczno - budowlanych,
c) wydawanie pozwoleń na rozbiórkę obiektów wymagających zachowania warunków uzależniających
prowadzenie robót rozbiórkowych,
d) określenie zasad projektowania na terenach zamkniętych,
e) określenie warunków korzystania z sąsiedniej nieruchomości w razie braku zgody właściciela sąsiedniej
nieruchomości, budynku lub lokalu,
f) egzekwowanie obowiązku uzyskania decyzji w przypadku zmiany użytkowania obiektu,
g) nadzorowanie i kontrola przestrzegania prawa budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania
terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska,
h) nadzorowanie i kontrola nad właściwym wykorzystaniem samodzielnych funkcji w budownictwie,
i) sprawowanie nadzoru i kontroli nad wprowadzeniem i stosowaniem wyrobów budowlanych dopuszczonych
do obrotu i stosowania w budownictwie,
j) prowadzenie ujednoliconej ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
k)wykonywanie zadań administracji architektoniczno - budowlanej w zakresie ochrony zabytków,
l) wykonywanie zadań administracji architektoniczno - budowlanej w zakresie ochrony środowiska.
2) W zakresie dodatków mieszkaniowych:
wydawanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu oraz rachunki dotyczące wydatków.
3) W zakresie zagospodarowania przestrzennego:
a) udział w uzgadnianiu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego opracowanych przez gminy,
b) prowadzenie analizy i studiów w zakresie zagospodarowania przestrzennego odnoszącego się do obszarów
niezabudowanych.
4) Wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi gminnej i powiatowej.
a) wydawanie decyzji o pozwoleniu na budowę z uwzględnieniem przepisów dotyczących ochrony środowiska,
b) załatwianie spraw związanych z odstępstwami od przepisów techniczno - budowlanych,
c) wydawanie pozwoleń na rozbiórkę obiektów wymagających zachowania warunków uzależniających
prowadzenie robót rozbiórkowych,
d) określenie zasad projektowania na terenach zamkniętych,
e) określenie warunków korzystania z sąsiedniej nieruchomości w razie braku zgody właściciela sąsiedniej
nieruchomości, budynku lub lokalu,
f) egzekwowanie obowiązku uzyskania decyzji w przypadku zmiany użytkowania obiektu,
g) nadzorowanie i kontrola przestrzegania prawa budowlanego w zakresie zgodności zagospodarowania
terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska,
h) nadzorowanie i kontrola nad właściwym wykorzystaniem samodzielnych funkcji w budownictwie,
i) sprawowanie nadzoru i kontroli nad wprowadzeniem i stosowaniem wyrobów budowlanych dopuszczonych
do obrotu i stosowania w budownictwie,
j) prowadzenie ujednoliconej ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych,
k)wykonywanie zadań administracji architektoniczno - budowlanej w zakresie ochrony zabytków,
l) wykonywanie zadań administracji architektoniczno - budowlanej w zakresie ochrony środowiska.
2) W zakresie dodatków mieszkaniowych:
wydawanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu oraz rachunki dotyczące wydatków.
3) W zakresie zagospodarowania przestrzennego:
a) udział w uzgadnianiu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego opracowanych przez gminy,
b) prowadzenie analizy i studiów w zakresie zagospodarowania przestrzennego odnoszącego się do obszarów
niezabudowanych.
4) Wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi gminnej i powiatowej.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Piotrowska Magdalena
- Data udostępnienia w BIP: 2011-08-14 22:09:11
- Informacja zaktualizowana przez: Piotrowska Magdalena
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-08-15 13:57:07
- Liczba odsłon: 6020
- Historia dokumentu: