Do podstawowych zadań i kompetencji Wydziału Organizacji i Promocji należy:

1) W zakresie spraw organizacyjnych:

  1. zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Starostwa,

  2. opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Starostwa,

  3. opracowywanie projektów programu działania Starostwa i sprawozdania z jego realizacji,

  4. organizacja obiegu dokumentów w Starostwie,

  5. prowadzenie archiwum zakładowego,

  6. organizacyjne zabezpieczenie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,

  7. organizacyjne zabezpieczenie realizacji poleceń Starosty adresowanych do kierowników wydziałów, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,

  8. organizacyjne zabezpieczenie obsługi interesantów w Starostwie oraz załatwianie skarg i wniosków obywateli,

  9. organizowanie kontaktów Starosty z organami administracji publicznej, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz kierownikami powiatowych służb, inspekcji i straży,

  10. organizacyjne zabezpieczenie realizacji uchwał Rady i ustaleń Zarządu adresowanych do Starosty,

  11. przygotowanie projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady, uchwał Zarządu i aktów prawnych Starosty w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa,

  12. prowadzenie rejestrów i zbiorów:

         - zarządzeń Starosty,

  1. - skarg i wniosków wpływających do Starosty,

    - upoważnień i pełnomocnictw Starosty,

    - umów,

  1. sporządzanie informacji, ocen i analiz dotyczących spraw organizacyjnych, w tym informacji dotyczących załatwiania skarg i wniosków wpływających do Starosty,

  2. prowadzenie spraw pieczęci,

  3. prowadzenie i koordynowanie zadań związanych z dostępem do informacji publicznej, prowadzenie publikatora „Biuletyn Informacji Publicznej”,

  4. wykonywanie zadań Starosty związanych z wyborami do organów władzy państwowej i samorządowej;

2) W zakresie nadzoru i kontroli:

  1. koordynacja działań w zakresie wykonywania przez Starostę funkcji zwierzchnika służbowego kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnika kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,

  2. wykonywanie na zlecenie Starosty kontroli zewnętrznej w jednostkach organizacyjnych Powiatu,

  3. wykonywanie kontroli wewnętrznej w Starostwie,

  4. koordynacja realizacji zaleceń pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej.

3) W zakresie spraw obywatelskich:

  1. określanie zasad udzielania pomocy na zagospodarowanie się osobom przybyłym na podstawie wizy repatriacyjnej,

  2. odbieranie zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zagubionych, ich przechowywanie i poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,

  3. wykonywanie zadań Powiatu wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

  4. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń,

  5. prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej.

4) W zakresie informatyzacji:

  1. administrowanie siecią komputerową w Starostwie,

  2. opracowywanie koncepcji informatyzacji Starostwa, organizowanie i wdrażanie nowych rozwiązań i zastosowań informatyki (internet, poczta elektroniczna),

  3. dobór sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb wydziałów Starostwa,

  4. prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz administrowanie ich składnikami,

  5. sprawowanie nadzoru nad użytkowaniem oprogramowania i sprzętu, konserwacja sprzętu komputerowego, udzielanie fachowej pomocy i doradztwa w tym zakresie na rzecz wydziałów Starostwa,

  6. koordynowanie spraw związanych z zapewnieniem przestrzeganiem przepisów ustawy o prawie autorskim, w tym kontrola legalności oprogramowania,

  7. przygotowywanie projektów wytycznych, instrukcji i wyjaśnień dla wydziałów w zakresie eksploatowania systemów informatycznych,

  8. wnioskowanie w sprawach usprawnienia organizacji i metod pracy przy urządzeniach informatycznych w poszczególnych wydziałach oraz udział w pracy z tego zakresu,

  9. organizacja zabezpieczenia i ochrony danych przed zniszczeniem i dostępem osób nieupoważnionych,

  10. współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie eksploatacji programów użytkowych w Starostwie;

5) W zakresie promocji powiatu:

  1. opracowanie koncepcji kierunków i strategii promowania Powiatu,

  2. nawiązywanie kontaktów i współpraca z instytucjami zajmującymi się promocją,

  3. wspieranie inicjatyw lokalnych w zakresie promocji Powiatu,

  4. współpraca i zawieranie porozumień z innymi powiatami w zakresie promocji regionu,

  5. redagowanie i wydawanie biuletynu informacyjnego oraz innych wydawnictw zgodnych z polityką informacyjną Powiatu,

  6. przygotowywanie materiałów z działalności Starostwa do publikacji medialnych oraz współpraca z mediami,

  7. analiza publikacji prasowych i koordynowanie działań związanych z zamieszczaniem informacji o Powiecie,,

  8. organizacja uroczystości związanych z obchodem rocznic i świąt państwowych i samorządowych.

6) W zakresie obsługi gospodarczej Starostwa:

  1. opracowywanie i realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali Starostwa,

  2. wykonywanie funkcji administratora budynków Starosta, w tym:

    - gospodarowanie lokalami i ich wyposażeniem,

         - zawieranie umów związanych z gospodarką lokalami i dostawą mediów do budynków,

  • - prowadzenie spraw dozoru mienia,

    - zapewnienie estetyki w budynkach Starostwa,

    -utrzymanie czystości i porządku w budynkach Starostwa i terenach do nich przyległych,

  1. zaopatrzenie materiałowo - techniczne Starostwa oraz nadzór nad bieżącą konserwacją inwentarza ruchomego,

  2. bieżąca konserwacja i remonty instalacji i urządzeń w budynkach Starostwa,

  3. wykonywanie czynności usługowych związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Starosty,

  4. prowadzenie biblioteki zakładowej,

  5. prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych,

  6. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu Sierpeckiego.


 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Piotrowska Magdalena
  • Data udostępnienia w BIP: 2011-08-12 10:38:47
  • Informacja zaktualizowana przez: Magdalena Piotrowska
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-08-04 10:13:40
  • Liczba odsłon: 4175
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 13402494]

przewiń do góry