Do podstawowych zadań i kompetencji Wydziału Organizacji i Promocji należy:
1) W zakresie spraw organizacyjnych:
-
zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Starostwa,
-
opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Starostwa,
-
opracowywanie projektów programu działania Starostwa i sprawozdania z jego realizacji,
-
organizacja obiegu dokumentów w Starostwie,
-
prowadzenie archiwum zakładowego,
-
organizacyjne zabezpieczenie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
-
organizacyjne zabezpieczenie realizacji poleceń Starosty adresowanych do kierowników wydziałów, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
-
organizacyjne zabezpieczenie obsługi interesantów w Starostwie oraz załatwianie skarg i wniosków obywateli,
-
organizowanie kontaktów Starosty z organami administracji publicznej, kierownikami jednostek organizacyjnych oraz kierownikami powiatowych służb, inspekcji i straży,
-
organizacyjne zabezpieczenie realizacji uchwał Rady i ustaleń Zarządu adresowanych do Starosty,
-
przygotowanie projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady, uchwał Zarządu i aktów prawnych Starosty w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem Starostwa,
-
prowadzenie rejestrów i zbiorów:
- zarządzeń Starosty,
-
- skarg i wniosków wpływających do Starosty,
- upoważnień i pełnomocnictw Starosty,
- umów,
-
sporządzanie informacji, ocen i analiz dotyczących spraw organizacyjnych, w tym informacji dotyczących załatwiania skarg i wniosków wpływających do Starosty,
-
prowadzenie spraw pieczęci,
-
prowadzenie i koordynowanie zadań związanych z dostępem do informacji publicznej, prowadzenie publikatora „Biuletyn Informacji Publicznej”,
-
wykonywanie zadań Starosty związanych z wyborami do organów władzy państwowej i samorządowej;
2) W zakresie nadzoru i kontroli:
-
koordynacja działań w zakresie wykonywania przez Starostę funkcji zwierzchnika służbowego kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnika kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży,
-
wykonywanie na zlecenie Starosty kontroli zewnętrznej w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
-
wykonywanie kontroli wewnętrznej w Starostwie,
-
koordynacja realizacji zaleceń pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej.
3) W zakresie spraw obywatelskich:
-
określanie zasad udzielania pomocy na zagospodarowanie się osobom przybyłym na podstawie wizy repatriacyjnej,
-
odbieranie zawiadomienia o znalezieniu rzeczy zagubionych, ich przechowywanie i poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
-
wykonywanie zadań Powiatu wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
-
prowadzenie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń,
-
prowadzenie spraw z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej.
4) W zakresie informatyzacji:
-
administrowanie siecią komputerową w Starostwie,
-
opracowywanie koncepcji informatyzacji Starostwa, organizowanie i wdrażanie nowych rozwiązań i zastosowań informatyki (internet, poczta elektroniczna),
-
dobór sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb wydziałów Starostwa,
-
prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania oraz administrowanie ich składnikami,
-
sprawowanie nadzoru nad użytkowaniem oprogramowania i sprzętu, konserwacja sprzętu komputerowego, udzielanie fachowej pomocy i doradztwa w tym zakresie na rzecz wydziałów Starostwa,
-
koordynowanie spraw związanych z zapewnieniem przestrzeganiem przepisów ustawy o prawie autorskim, w tym kontrola legalności oprogramowania,
-
przygotowywanie projektów wytycznych, instrukcji i wyjaśnień dla wydziałów w zakresie eksploatowania systemów informatycznych,
-
wnioskowanie w sprawach usprawnienia organizacji i metod pracy przy urządzeniach informatycznych w poszczególnych wydziałach oraz udział w pracy z tego zakresu,
-
organizacja zabezpieczenia i ochrony danych przed zniszczeniem i dostępem osób nieupoważnionych,
-
współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie eksploatacji programów użytkowych w Starostwie;
5) W zakresie promocji powiatu:
-
opracowanie koncepcji kierunków i strategii promowania Powiatu,
-
nawiązywanie kontaktów i współpraca z instytucjami zajmującymi się promocją,
-
wspieranie inicjatyw lokalnych w zakresie promocji Powiatu,
-
współpraca i zawieranie porozumień z innymi powiatami w zakresie promocji regionu,
-
redagowanie i wydawanie biuletynu informacyjnego oraz innych wydawnictw zgodnych z polityką informacyjną Powiatu,
-
przygotowywanie materiałów z działalności Starostwa do publikacji medialnych oraz współpraca z mediami,
-
analiza publikacji prasowych i koordynowanie działań związanych z zamieszczaniem informacji o Powiecie,,
-
organizacja uroczystości związanych z obchodem rocznic i świąt państwowych i samorządowych.
6) W zakresie obsługi gospodarczej Starostwa:
-
opracowywanie i realizacja planów w zakresie remontów budynków i lokali Starostwa,
-
wykonywanie funkcji administratora budynków Starosta, w tym:
- gospodarowanie lokalami i ich wyposażeniem,
- zawieranie umów związanych z gospodarką lokalami i dostawą mediów do budynków,
-
- prowadzenie spraw dozoru mienia,
- zapewnienie estetyki w budynkach Starostwa,
-utrzymanie czystości i porządku w budynkach Starostwa i terenach do nich przyległych,
-
zaopatrzenie materiałowo - techniczne Starostwa oraz nadzór nad bieżącą konserwacją inwentarza ruchomego,
-
bieżąca konserwacja i remonty instalacji i urządzeń w budynkach Starostwa,
-
wykonywanie czynności usługowych związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Starosty,
-
prowadzenie biblioteki zakładowej,
-
prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodów służbowych,
-
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu Sierpeckiego.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Piotrowska Magdalena
- Data udostępnienia w BIP: 2011-08-12 10:38:47
- Informacja zaktualizowana przez: Magdalena Piotrowska
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-08-04 10:13:40
- Liczba odsłon: 4175
- Historia dokumentu: