S P R A W O Z D A N I E
Z DZIAŁALNOŚCI
RADY POWIATU W SIERPCU
ZA 2015 ROK
===========================================
Rada Powiatu w Sierpcu ukonstytuowała się na I sesji w dniu 27 listopada 2014 roku. Skład Rady ulegał zmianie z uwagi na objęcie przez wybranych do Rady Powiatu w Sierpcu V kadencji radnych - funkcji Wójta Gmin (Pan Zbigniew Tomaszewski został wybrany na Wójta Gminy Mochowo, Pan Krzysztof Korpoliński został wybrany na Wójta Gminy Sierpc). W związku z powyższym na sesji w dniu 22 grudnia 2014 roku został uzupełniony skład Rady Powiatu w Sierpcu o osoby Pana Marcina Błaszczyka i Pana Wiesława Tomkalskiego. Natomiast z końcem roku 2015 Pan Waldemar Olejniczak objął mandat Posła na sejm RP. Wobec powyższego Komisarz Wyborczy wygasił mandat radnego Rady Powiatu w Sierpcu Panu Waldemarowi Olejniczakowi. Do końca roku 2015 nie otrzymano informacji od Komisarza Wyborczego o obsadzeniu mandatu radnego Rady Powiatu w Sierpcu.
Rada Powiatu w okresie od 27 listopada 2014 roku do 31 grudnia 2014 roku i w ciągu 2015 roku obradowała na 16 sesjach. Posiedzenia w głównej mierze odbywały się w zaplanowanych terminach.
Rada Powiatu w Sierpcu pracowała w oparciu o uchwalany Plan pracy, który został zrealizowany w całości, za wyjątkiem sprawy związanej z przyjęciem informacji z realizacji „Programu Opieki nad zabytkami Powiatu Sierpeckiego na lata 2012-2015” za rok 2015. Przedstawiona sprawa jest w toku realizacji. Zaplanowano uchwalenie „Programu Opieki nad zabytkami Powiatu Sierpeckiego” na rok 2016 wraz ze sprawozdaniem za rok 2015. W toku jest uzyskiwanie niezbędnej opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w niniejszym temacie.
Radni Rady Powiatu w Sierpcu pracowali w 4 komisja stałych systematycznie, zgodnie z cyklem pracy Rady.
Tematami wiodącymi na sesjach Rady Powiatu były:
-
uchwalenie budżetu powiatu,
-
sprawozdania z wykonania budżetu i udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu, z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowego Urzędu Pracy,
-
informacje z działalności Komendy Powiatowej Policji, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska oraz o stanie bezpieczeństwa sanitarnego na terenie powiatu,
-
sprawy dotyczących oświaty,
-
analiza sytuacji w służbie zdrowia,
-
informacje o stanie dróg w powiecie,
-
analiza problemów związanych z bezrobociem.
W okresie od 27 listopada do 31 grudnia 2014 roku i w ciągu roku 2015 zostało podjętych łącznie 112 uchwał w sprawach należących do wyłącznej właściwości Rady oraz wynikających z przyjętych do realizacji zadań. Podjęte uchwały były terminowo przekazywane do Wojewody Mazowieckiego i do Regionalnej Izby Obrachunkowej jako organów nadzoru oraz do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Oprócz uchwał Rada podejmowała oświadczenia w sprawach dotyczących istotnych kwestii życia publicznego i spraw społecznych, które kierowała do organów samorządowych wyższego szczebla, organów administracji rządowej i parlamentarzystów.
Zostały podjęte oświadczenia w następujących sprawach:
-
przyznania tytułu honorowego "Zasłużony dla Powiatu Sierpeckiego" dla Pana Ryszarda Tomaszewskiego – Rolnika z gminy Gozdowo,
-
przyznania tytułu honorowego "Zasłużony dla Powiatu Sierpeckiego" dla Miejskiej Młodzieżowej Orkiestry Dętej Ochotniczej Straży Pożarnej w Sierpcu,
-
podwyżek dla grup zawodowych nie objętych rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie ogólnych warunków umów o udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej.
-
przyznania tytułu honorowego „Zasłużony dla Powiatu Sierpeckiego” dla Zakłady Przemysłu Odzieżowego „Marjoss” Przedsiębiorstwo Prywatne Maria Długokęcka, Józef Długokęcki Spółka Jawna w Sierpcu.
Na sesjach zgłoszono łącznie 11 interpelacji, wniosków i zapytań radnych. Odpowiedzi udzielane były na bieżąco na sesjach lub w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
W trakcie roku 2015 pełnione były stałe dyżury przez Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczących, podczas których mieszkańcy mieli możliwość zwrócenia się z różnymi problemami.
Podsumowując rok 2015 funkcjonowania samorządu powiatu, biorąc pod uwagę dorobek w różnych sferach działalności można stwierdzić, że samorząd potrafił rozsądnie dzielić budżet, działać aktywnie, by jak najwięcej środków pozyskać i przekazać na inwestycje. Dzięki pozyskaniu środków z Unii Europejskiej, dobrej współpracy i zaangażowaniu finansowym poszczególnych samorządów gminnych udało się zrealizować wiele zadań z zakresu drogownictwa.
Wykonano wiele inwestycji z zakresu: drogownictwa, modernizacji bazy oświatowej i sportowej, opieki zdrowotnej oraz opieki społecznej, które wpłynęły na poprawę jakości życia wszystkich mieszkańców.
Zauważyć należy, że wychodząc naprzeciw zgaszanym potrzebom powiatu decyzjami Rady Powiatu w 2015 roku powołano do życia dwie nowe jednostki organizacyjne, tj. Przedszkole Specjalne w Sierpcu oraz Dzienny Dom „Senior- Wigor” w Szczutowie. Obydwie placówki włączono także do funkcjonujących struktur powiatu – celem sprawnej organizacji ich pracy.
Frekwencja radnych na sesjach
Nazowisko i imię |
27.112014 |
3 12 2014 |
22 12 2014 |
12 01 2015 |
26 02 2015 |
26 03 2015 |
30 04 2015 |
28 05 2015 |
17 06 2015 |
30 06 2015 |
31 07 2015 |
31 08 2015 |
24 09 2015 |
30 10 2015 |
07 12 2015 |
29 12 2015 |
Razem |
Marcin Błaszczyk |
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
12 |
|
Marek Gąsiorowski |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
14 |
Juliusz Gorzkoś |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
16 |
Krzysztof Korpoliński |
- |
- |
|
|
|||||||||||||
Krystyna Kozicka |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
16 |
Jan Laskowski |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
16 |
Maria Lejman |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
14 |
Bogdan Misztal |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
14 |
Jarosław Ocicki |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
15 |
Sławomir Olejniczak |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
15 |
Waldemar Olejniczak |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
13 |
Paweł Pakieła |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
16 |
Stanisław Pawłowski |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
16 |
Wojciech Rychter |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
15 |
Jan Rzeszotarski |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
15 |
Krystyna Siwiec |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
15 |
Wiesław Tomkalski |
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
14 |
|
Zbigniew Tomaszewski |
+ |
- |
|
1 |
|||||||||||||
Mariusz Turalski |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
14 |
Razem |
15 |
15 |
17 |
17 |
16 |
15 |
15 |
16 |
13 |
17 |
13 |
17 |
17 |
15 |
17 |
16 |
|
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Pawłowska Dominika
- Data udostępnienia w BIP: 2016-02-01 13:23:11
- Informacja zaktualizowana przez: Piotrowska Magdalena
- Data ostatniej aktualizacji: 2022-07-29 12:08:41
- Liczba odsłon: 2858
- Historia dokumentu: