Wersja archiwalna 2017-12-06 08:19:02



Dotyczy zamówienia publicznego Nr ON.272.29.2017



OGŁOSZENIE O ROZSTRZYGNIĘCIU


postępowania o udzielenie zamówienia na świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w

zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotów przesyłek

niedostarczonych na rzecz  Starostwa Powiatowego w Sierpcu w latach 2018-2019 przeprowadzonego na

podstawie art. 138o ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych

(Dz. U. z 2017 r. poz 1579).




Działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień

publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że w dniu 05.12.2017 r. wpłynęła oferta

Poczty Polskiej SA, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa - Pion Sprzedaży

Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Rejon Sprzedaży Siedlce, ul.

Bielska 14b, 09-400 Płock z ceną oferty 189.652,45 zł brutto.

Oferta była poprawna. Punktacja dla oferty - 10 pkt.

Wobec tego postępowanie rozstrzygnięto na korzyść Poczty Polskiej SA.





Starosta Sierpecki

Jan Laskowski

Sierpc, 06.12.2017 r.




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Dotyczy zamówienia publicznego Nr ON.272.29.2017



STAROSTA SIERPECKI



na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz 1579) w związku z ogłoszeniem o zamówieniu na usługi społeczne, do których mają zastosowanie przepisy art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579) w celu wyłonienia wykonawcy zadania pn. Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotów przesyłek niedostarczonych na rzecz  Starostwa Powiatowego w Sierpcu w latach 2018-2019



informuje, że


  1. Na realizację zadania zamierza się przeznaczyć 140.000,00 zł brutto.

  2. Na przetarg w dniu 05.12.2017 r. w terminie wpłynęła oferta Poczty Polskiej SA Pion Sprzedaży Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Rejon Sprzedaży Siedlce, ul. Bielska 14b, 09400 Płock.

Cena oferty 189.652,45 zł brutto.


  1. Zamówienie będzie realizowane od 01.01.2018 r. do 31.12.2019 r. Charakter zamówienia wymaga od Wykonawcy, aby dysponował położoną w odległości nie większej jak 5 km od siedziby Zamawiającego placówką pocztową czynną co najmniej w godzinach 8.00-17.00. Szczegóły współpracy z Wykonawcą usługi zawiera Załącznik Nr 10 do Ogłoszenia pn. Istotne postanowienia umowy.



Starosta Sierpecki

Jan Laskowski

Sierpc, 05.12.2017 r.






---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



zalacznik_nr_1.a.doc
zalacznik_nr_2.doc
zalacznik_nr_3a.doc
zalacznik_nr_4.doc
zalacznik_nr_5.doc
zalacznik_nr_6.doc
zalacznik_nr_7.doc
zalacznik_nr_8.doc
zalacznik_nr_9.doc
zalacznik_nr_10.a.doc
zapytania_odpowiedzi.1..doc


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU


na usługi społeczne, do których mają zastosowanie przepisy art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579) na:




Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz zwrotów przesyłek niedostarczonych na rzecz  Starostwa Powiatowego w Sierpcu w latach 2018-2019



























I. Zamawiający:

Powiat Sierpecki, ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc, NIP 7761676252 – Starostwo Powiatowe w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc

tel. 24 275 91 01, fax  24 275 91 00 wewn. 144

www.sierpc.starostwo.gov.pl

e-mail: ra@powiat.sierpc.pl            


II. Tryb udzielania zamówienia

1. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone jest na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 roku poz.1579).Usługi pocztowe stanowią usługi społeczne, określone w załączniku XIV Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2004/18/WE (Dz. Urz. UE L z 2014 r. Nr 94, s. 65) i z tego powodu tryb przewidziany w art. 138 ustawy Pzp ma zastosowanie.

2. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w art. 138g ustawy Prawo zamówień publicznych.

III. Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na rzecz Starostwa Powiatowego w Sierpcu przez wykonawcę - operatora pocztowego w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania oraz doręczania przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, dostarczania zwrotnego potwierdzenia odbioru oraz ewentualnych zwrotów przesyłek niedoręczonych po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczania lub wydania odbiorcy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.

2. We Wspólnym Słowniku Zamówień przedmiot zamówienia jest oznaczony kodem:

64.11.00.00-0 - usługi pocztowe,

64.11.20.00-4 - usługi pocztowe dotyczące listów,

64.11.30.00-1 - usługi pocztowe dotyczące paczek.

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w Załączniku Nr l do Ogłoszenia.

IV. Oferty częściowe i wariantowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.

  1. Wymagania wobec Wykonawcy formułowane na podstawie art. 29.4 Pzp

Zamawiający nie przewiduje stawiania Wykonawcom wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp.

VI. Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. l pkt 6 ustawy Pzp

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. l pkt. 6 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień podobnych o łącznej wartości do 10% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, jakie obejmuje zamówienie podstawowe.

VII. Termin realizacji zamówienia

Termin realizacji zamówienia od l stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2019 roku.

VIII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.

l. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 pkt 12-23 oraz ust. 5 pkt 1 Pzp (Zał. Nr 2 do Ogłoszenia) oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu (Zał. Nr 3 do Ogłoszenia) posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.

  1. Wykonawcy spełnią te warunki, jeżeli:

1) złożą odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.

opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę, odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.

2) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualny wpis do rejestru operatorów pocztowych wydany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dostarczania przesyłek pocztowych zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) lub dokument równoważny.

Ocena spełnienia tego warunku będzie dokonana na podstawie przedłożonego aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru operatorów pocztowych wydanego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, o którym mowa w art. 6 ust. l ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe lub przedstawienia dokumentu równoważnego - na zasadzie spełnia/nie spełnia.

3) wykażą wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminy składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie wykonał (świadczył, realizował, zakończył) lub wykonuje (świadczy realizuje) co najmniej dwie usługi – każda objęta osobną umową - o wartości usługi minimum średniorocznie 70.000,00 zł brutto polegające na świadczeniu usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, z podaniem wartości usługi, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

Przez wartość usługi Zamawiający rozumie łączną wartość wykonanych lub wykonywanych usług w ramach jednej umowy.

Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie przedłożonego załącznika Nr 6 do Ogłoszenia, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

4) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym:

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował położoną w odległości nie większej jak 5 km od siedziby Zamawiającego placówką pocztową czynną co najmniej w godzinach 8.00-17.00. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie Załącznika Nr 8 do SIWZ.

5) dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia zatrudnionymi na umowę o pracę:

Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące czynności objęte zakresem zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, zgodnie z art. 22 § l ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666, z późn. zm.). Zamawiający w trakcie realizacji umowy, w przypadku powzięcia wątpliwości lub wiedzy o niewykonywaniu tego obowiązku przez Wykonawcę, ma prawo do kontroli spełnienia przez Wykonawcę powyższego wymagania, w szczególności poprzez poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy. W przypadku, gdy wynik kontroli PIP wykaże nieprawidłowości dotyczące niedopełnienia obowiązku. Zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została określona w Istotnych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik Nr 10 do Ogłoszenia. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zobowiązał podwykonawców do zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie tego obowiązku również w stosunku do podwykonawców. Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie przedłożonego załącznika na zasadzie spełnia/nie spełnia.


2. Zgodnie z art. 23 Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:

1) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;

2) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem;

3) wypełniając Formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę” w miejscu, np. „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące konsorcjum/spółki cywilnej, a nie Pełnomocnika konsorcjum/spółki cywilnej;

4) oferta winna być podpisana przez ustanowionego Pełnomocnika.

5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców na podstawie art. 25a ust. 6 Pzp Wykonawcy składają odrębne oświadczenia i dokumenty wskazane w tym Rozdziale Ogłoszenia.

3. W przypadku, gdy Wykonawca ma zamiar powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składa oświadczenie (Załącznik Nr 4 do Ogłoszenia).

4. W przypadku, gdy Wykonawca na podstawie art. 22a ust. 1 Pzp będzie polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, przedstawia zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik Nr 5 do Ogłoszenia). Wykonawca dołączy do oferty wymienione w tym Rozdziale Ogłoszenia dokumenty i oświadczenia dotyczące innych podmiotów.

5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w puncie 2. niniejszego Rozdziału Ogłoszenia, składa dokumenty, które zostały określone w § 7 ust. 1-3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).


IX. Oświadczenia i dokumenty, jakie powinni dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, oraz oświadczenia i dokumenty, jakie powinni dostarczyć Wykonawcy w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania



1. W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wraz z ofertą każdy z Wykonawców zobowiązany jest przedłożyć:

1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 3 do Ogłoszenia;

2) wypełniony formularz ofertowy Załączniki Nr 8 i Nr 9 do Ogłoszenia;

3) podpisany Załącznik Nr 10 do Ogłoszenia – Istotne postanowienia umowy;

4) wykaz wykonanych usług – Załącznik Nr 6 do Ogłoszenia).


2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest złożyć:

1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Ogłoszenia;

2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego. że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie- odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

3) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w oprawie opłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5) wpis do rejestru operatorów pocztowych wydany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dostarczania przesyłek pocztowych zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) lub dokument równoważny.

6) oświadczenie ws. przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której jest mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp (Załącznik Nr 5 do Ogłoszenia), który Wykonawca składa w ciągu 3 dni od ogłoszenia przez Zamawiającego informacji na podstawie art. 86.5 Pzp.

7. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego, które należy dołączyć do oferty:

1) Oświadczenie podmiotu trzeciego – załącznik Nr 7do Ogłoszenia;

2)Oświadczenie o podwykonawcach – załącznik Nr 4 do Ogłoszenia;

3) Pełnomocnictwo lub upoważnienie jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika lub osobę upoważnioną.

X. Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

XI. Udzielanie wyjaśnień treści SIWZ

l. Zgodnie z art. 38 ustawy Pzp Wykonawca, który uzna za niezbędne uzyskanie wyjaśnień dotyczących treści Ogłoszenia powinien wystąpić do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Ogłoszenia.

2. Wszelkie wyjaśnienia dotyczące Ogłoszenia zostaną udzielone niezwłocznie wszystkim Wykonawcom jednak nie później niż na 2 dni przed upływem składania ofert bez ujawniania źródła zapytania pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Ogłoszenia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

3. Wyjaśnienia zostaną zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.

4. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Ogłoszenia wpłynie po upływie terminu, o którym mowa w pkt. XI ppkt. 2 Ogłoszenia lub dotyczy udzielonych wyjaśnień Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpatrzenia.

5. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Ogłoszenia.

6. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść niniejszego Ogłoszenia. Dokonaną zmianę Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano Ogłoszenie, a jeżeli specyfikacja jest udostępniona na stronie internetowej, zamieszcza także na tej stronie.

7. Modyfikacje Ogłoszenia są każdorazowo wiążące dla Wykonawców.

XII. Zasady prowadzenia korespondencji i kontaktowania się zamawiającego z wykonawcami

1. Niniejsze postępowanie jest prowadzone w języku polskim.

2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują pisemnie, faksem (24 275 91 00 wewn. 144) lub drogą elektroniczną ra@powiat.sierpc.pl .

3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania pisma. W przypadku niepotwierdzenia ze strony Wykonawcy odbioru przesłanych informacji (pomimo takiego żądania) Zamawiający uzna, że wiadomość dotarła do Wykonawcy po wydrukowaniu prawidłowego raportu faksu lub poczty elektronicznej o dostarczeniu pisma.

  1. Dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, oraz informacje przekazywane faksem lub drogą elektroniczną muszą być potwierdzone niezwłocznie pismem wysłanym na adres Zamawiającego/Wykonawcy.

5. Adres Zamawiającego jest podany w pkt. I niniejszego Ogłoszenia.

6. Dokumenty, oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, oraz informacje przekazywane faksem lub drogą elektroniczną uważa się za złożone w terminie jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu, jaki wyznaczył Zamawiający.

7. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami w sprawach merytorycznych jest Magdalena Piotrowska, Naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru, tel. 24 275 91 05, e-mail: oa@powiat.sierpc.pl; w sprawach formalnych - Zdzisław Dumowski, inspektor w Wydziale Organizacji i Nadzoru, tel. 24 275 91 06, e-mail: ra@powiat.sierpc.pl.

XIII. Termin związania ofertą

l. Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

XIV. Opis sposobu przygotowania oferty

1. Oferta musi być sporządzona, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.

2. Oferta wraz z załącznikami musi być czytelna.

3. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, jeżeli nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę.

4. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone

do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (kopia pełnomocnictwa musi być poświadczona notarialnie).

5. Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę sporządzony w innym języku niż język polski winien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą.

6. Dokumenty składające się na ofertę muszą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

7. Zaleca się, aby każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub zaparafowana przez Wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenia, dopiski, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc. powinny być parafowane przez Wykonawcę.

8. Podwykonawstwo.

a. Zamawiający dopuszcza możliwość zlecenia części zamówienia podwykonawcy.

b. W przypadku, gdy Wykonawca zamierza wykonać zamówienie przy udziale podwykonawców, zobowiązany jest wskazać w ofercie tę część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcy lub podać (nazwy firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

c. W przypadku braku wskazania w ofercie powyższych informacji, Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców.

d. Jeżeli Wykonawca zmieni lub zrezygnuje w trakcie realizacji zamówienia z podwykonawcy, na zasoby którego powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, Wykonawca obowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca, lub Wykonawcą samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

9. Zaleca się, aby strony oferty były trwale ze sobą połączone i kolejno ponumerowane. W treści oferty winna być umieszczona informacja o ilości stron.

10. Zaleca się przy sporządzaniu oferty skorzystać ze wzorów (Formularza oferty, oświadczeń i innych dokumentów) przygotowanych przez Zamawiającego. Wykonawca może przedstawić ofertę na swoich formularzach z zastrzeżeniem, że muszą one zawierać wszystkie informacje określone przez Zamawiającego w przygotowanych wzorach.

11. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

12. Złożenie więcej niż jednej oferty lub złożenie oferty zawierającej propozycje alternatywne spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę.

13. Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawione w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.

14. Jeżeli przedstawione przez Wykonawcę kserokopie będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie poświadczonych kopii dokumentów.

15. Na ofertę składają się:

1) Formularz ofertowy - załącznik Nr 8;

2) Formularz rzeczowo - cenowy - załącznik Nr 9;

3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik Nr 3;

4) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik Nr 2;

5) Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej - załącznik Nr 5;

6) Oświadczenie o podwykonawcach – załącznik Nr 4;

7) Wykaz usług - załącznik Nr 6;

8) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

9) Aktualny wpis do rejestru operatorów pocztowych wydany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na wykonywanie działalności pocztowej w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dostarczania przesyłek pocztowych zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) lub dokument równoważny;

10) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załącznik Nr 7;

11) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w lit. g, składa dokument zgodnie z zasadą wskazaną w pkt IX ppkt 5 Ogłoszenia;

12) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organuwystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

  1. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organuwystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

  2. Istotne postanowienia umowy - załącznik Nr 10.

16. Oferty należy składać w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

  1. Koperta zawierająca ofertę winna być zaadresowana do Zamawiającego w sposób następujący:

STAROSTWO POWIATOWE W SIERPCU

ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc

Ofertausługi pocztowe.

Nie otwierać przed dniem: 5 grudnia 2017 r. godz. 10.30


18. Zmiana lub wycofanie oferty:

a. Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert określonym w Ogłoszeniu.

b. Zmiany dotyczące treści oferty powinny być przygotowane, opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo kopertę, w której jest przekazana zmieniona oferta należy opatrzyć napisem „zmiana oferty".

c. Oświadczenie o wycofaniu oferty musi być podpisane przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy oraz opakowane i zaadresowane w ten sam sposób jak oferta. Dodatkowo kopertę, w której jest przekazane powiadomienie o wycofaniu oferty, należy opatrzyć napisem „wycofanie oferty".

19. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca chce zastrzec przed dostępem dla innych uczestników postępowania, winny być załączone na końcu oferty w osobnym opakowaniu w sposób umożliwiający łatwe od niej odłączenie i być opatrzone napisem „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. nr 153 poz. 1503)". Zgodnie z przepisami za tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.

Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu w/w ustawy skutkować będzie ich ujawnieniem. '

20. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze:

a. Zgodnie z art. 23 ustawy Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

b. Wykonawcy ubiegający się o wspólne zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi i podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców należy dołączyć do oferty.

c. Wykonawcy, o których mowa w lit. b składają jedną ofertę, przy czym:

- oświadczenia wymienione w pkt IX ppkt 1-4 składane są przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (na jednym druku) lub przez pełnomocnika;

- oświadczenie i dokumenty wymienione w pkt IX ppkt 5 i 6 składa odrębnie każdy z Wykonawców;

- w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kopie dokumentów dotyczące każdego z tych Wykonawców są poświadczane za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego dany dokument dotyczy (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).

d. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

e. Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wybrana w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym okres, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.

XV. Miejsce i termin składania ofert

1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie pok. Nr 101.

2. Termin składania ofert upływa dnia 5 grudnia 2017 roku o godz. 10:00.

3. Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę bez jej otwierania, która została złożona po terminie składania ofert określonym w Ogłoszeniu.

XVI. Miejsce i termin otwarcia ofert

1. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 5 grudnia 2017 roku o godz. 10:30, w siedzibie Zamawiającego w sali konferencyjnej.

2. Otwarcie ofert jest jawne.

3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

4. Podczas otwarcia ofert Zamawiający podaje nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

5. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwarciu ofert Zamawiający prześle Wykonawcy informacje z otwarcia ofert na jego pisemny wniosek.


XVII. Opis sposobu obliczania ceny oferty

1. Cenę oferty należy obliczyć w oparciu o formularz rzeczowo – cenowy (załącznik Nr 9 do Ogłoszenia).

2. Cena oferty musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego określone w Ogłoszeniu oraz zawierać wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej realizacji przedmiotu zamówienia.

3. Zaoferowane ceny jednostkowe brutto w Formularzu rzeczowo-cenowym muszą zawierać wszystkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia.

4. Wykonawca oblicza cenę w złotych w kwocie brutto czyli z podatkiem VAT).

5. Cena oferty brutto za realizację całego zamówienia powinna być podana w złotych polskich liczbowo i słownie. Ceny jednostkowe brutto winny być podawane w złotych polskich liczbowo.

6. Cena brutto za realizację całego zamówienia i ceny jednostkowe brutto winny być podawane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

7. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich.

8. Cena określona przez Wykonawcę jest ceną ostateczną i nie będzie podlegała podwyższeniu.

XVIII. Kryteria oceny ofert

Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następującego kryterium: cena =100%

Punkty za kryteriumCenazostaną obliczone w następujący sposób:

Cena oferty najtańszej

------------------------------- x 10 = liczba punktów

Cena oferty badanej

Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów.

Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych (art. 91 ust. 5 ustawy Pzp). Wykonawcy w ofertach dodatkowych nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

XIX. Badania i ocena ofert

1. Zamawiający sprawdzi, czy oferta została przygotowana zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zgodnie z Ogłoszeniem.

2. W pierwszej kolejności Zamawiający sprawdzi oferty pod względem formalnym.

3. Ocena ofert nieodrzuconych zostanie przeprowadzona na podstawie kryteriów określonych w Ogłoszeniu.

4. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonywanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Ogłoszeniem, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty.

6. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. l ustawy Pzp, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu, albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnienie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

XX. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy

1. Zgodnie z art. 91 ustawy Pzp Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie podanego kryterium oceny ofert.

2. Zgodnie z art. 92 ustawy Pzp niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

a. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy) albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom,

b. Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

c. Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

d. terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. l lub 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

3. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w ppkt 2 lit. a, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

4. Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu:

a. aktualny cennik usług w szczególności dotyczący przesyłek nieujętych w Formularzu rzeczowo - cenowym (załącznik Nr 9),

b. umowę regulującą współpracę w przypadku, kiedy najkorzystniejsza oferta została złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców,

5. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia zostanie również opublikowane na stronie Zamawiającego.

XXI. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XXII. Wzór i zmiana umowy

1. Istotne dla stron postanowienia oraz warunki, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia publicznego określone są w załączniku nr 10 do Ogłoszenia,

2. Wybrany Wykonawca ma obowiązek po wyborze najkorzystniejszej oferty, na wezwanie Zamawiającego, w terminie przez niego wyznaczonym, dostarczyć Zamawiającemu projekt umowy zawierający wszystkie istotne postanowienia umowy zawarte w załączniku nr 10.

3. Projekt umowy przedstawiony przez Wykonawcę nie może w żaden sposób wyłączać, zmieniać stosowania istotnych postanowień umowy lub ich obwarowywać.

4. Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie zawarta w formie pisemnej, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie zostało przekazane faksem lub drogą elektroniczną albo 10 dni, jeśli zostało przesłane w inny sposób.

5. W przypadku jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający wybierze najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny chyba, że zajdą przesłanki unieważnienia postępowania,

o których mowa w art. 93 ustawy Pzp.

6. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadku:

a. Zmiany terminu realizacji zamówienia,

b. Zmiany warunków płatności,

c. Zmiany ewentualnych podwykonawców oraz zakresu robót im powierzanych,

d. gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia;

e. aktualizacji danych wykonawcy poprzez zmianę nazwy, zmianę adresu, formy prawnej oraz godzin dostarczania i odbierania przesyłek, jeżeli będą one wynikać ze zmian w strukturze Zamawiającego lub Wykonawcy itp.

f. Zmian cen jednostkowych brutto za świadczone usługi:

w przypadku wystąpienia okoliczności przewidzianych w art. 142 ust. 5 Pzp może nastąpić zmiana cen jednostkowych,

w przypadku, jeśli konieczność wprowadzenia zmian umowy wynika z uregulowań prawnych w zakresie ustalania lub zatwierdzania cen za powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, a także w przypadku, kiedy ich wprowadzenie wynika z okoliczności powodujących, że zmiana w/w cen leży w interesie publicznym,

ceny określone przez Wykonawcę w ofercie ulegną obniżeniu w toku realizacji zamówienia w przypadku, gdy opłaty pocztowe wynikające ze standardowego cennika lub regulaminu Wykonawcy będą niższe od cen wynikających w przedłożonej ofercie. Wykonawca ma obowiązek wówczas stosować względem Zamawiającego obniżone opłaty pocztowe dla usług, wynikających ze swego aktualnego cennika lub regulaminu. Warunkiem wprowadzenia zmian w umowie jest pisemne zwrócenie się o wyrażenie zgody jednej ze stron na dokonanie zmiany w umowie z podaniem uzasadnienia faktycznego oraz wyrażenie zgody drugiej strony.

7. Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

8. Do umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy Pzp nie stanowią inaczej.

9. Wszelkie istotne zmiany zawartej umowy będą wymagały pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

XXIII. Pouczenie o środkach odwoławczych

1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. Sposób postępowania określony jest w Dziale VI „Środki ochrony prawnej” ustawy Pzp.

2. Środkami ochrony prawnej jest odwołanie i skarga do sądu.

3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.

4. W niniejszym postępowaniu, ze względu na wartość zamówienia, odwołanie przysługuje wyłącznie wobec czynności:

a. opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu;

b. wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;

c. odrzucenia oferty odwołującego;

5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

6. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

7. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp.

8. Odwołanie w postępowaniu wnosi się w następujących terminach:

a. w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 10 dni jeżeli zostały przesłane w inny sposób;

b. odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej;

c. odwołanie wobec czynności innych niż określone w lit. a i b wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

9. Na orzeczenie Krajowej Izby Obrachunkowej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

10. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego.

11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.

XXIV. Aukcja elektroniczna

Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

XXV. Zwrot kosztów w postępowaniu

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów w postępowaniu.

XXVI. Umowa ramowa

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.


XXVII. Dynamiczny system zakupów

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.



Zatwierdzam:


Starosta Sierpecki


Jan Laskowski

Sierpc, 24.11.2017 r.



Sporządził: Zdzisław Dumowski


Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 11492863]

przewiń do góry