Rejestracja uczniowskich klubów sportowych / klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
Miejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Sierpcu, ul. Świętokrzyska 2a
Wydział Oświaty i Zdrowia, ul. Kopernika 9
e-mail: ors@powiat.sierpc.pl
Imię i nazwisko osoby załatwiającej sprawę: Zbigniew Czajkowski
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz. U. z 2010 r., Nr 127, poz. 857);
2) ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 855 z późn. zm.);
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
4) Rozporządzenie Ministra Sportu z dnia 16 stycznia 2006 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. Nr 16, poz. 123);
Wymagane dokumenty:
1.
WNIOSEK
2. Protokół z Zebrania Założycielskiego wraz z:
- uchwałą o powołaniu klubu
- uchwałą o zatwierdzeniu statutu
- uchwałą o powołaniu 3-osobowego Komitetu Założycielskiego.
3. Lista założycieli zawierająca:
- imię i nazwisko;
- datę i i miejsce urodzenia;
- miejsce zamieszkania;
- własnoręczne podpisy.
4. Lista obecności na Zebraniu Założycielskim z własnoręcznymi podpisami
5. Informacja o adresie tymczasowej siedziby klubu.
6. Statut Klubu sporządzony w 3 egzemplarzach, określający w szczególności:
- nazwę stowarzyszenia, odróżniającą je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji;
- teren działania i siedzibę;
- cele i sposoby ich realizacji;
- sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki członków;
- władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje;
- sposób reprezentowania stowarzyszenia oraz zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności jego uchwał;
- sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich;
- zasady dokonywania zmian statutu;
- sposób rozwiązywania się stowarzyszenia.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty należy złożyć w kancelarii Starostwa Powiatowego w Sierpcu lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres Starostwa.
Termin i sposób załatwienia:
Decyzję o wpisie do ewidencji uczniowskich klubów sportowych lub klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej wydaje się w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
Opłaty:
Nie pobiera się.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Starosty Sierpeckiego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Postępowanie po otrzymaniu decyzji o wpisie klubu do ewidencji:
Po otrzymaniu decyzji o wpisie klubu do ewidencji prowadzonej przez Starostę Sierpeckiego należy zwołać Walne Zebranie oraz dokonać wyboru władz Klubu zgodnie z zapisami w Statucie. Po Walnym Zebraniu w ciągu 14 dni należy przesłać na adres Starostwa protokół z Walnego Zebrania oraz odpisy podjętych uchwał.
Zmiany dotyczące władz, adresu siedziby oraz Statutu Klubu należy zgłaszać w Starostwie w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Będzikowska Renata
- Data udostępnienia w BIP: 2010-02-18 13:00:27
- Informacja zaktualizowana przez: Czajkowski Zbigniew
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-11-05 12:57:01
- Liczba odsłon: 7012
- Historia dokumentu: