Zobacz podgałęzie

(Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sierpcu)


X. Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców

 

§ 39.

  1. Przy załatwianiu spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej pracownicy Starostwa stosują przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego, instrukcję kancelaryjną oraz inne przepisy proceduralne.
  2. Pracownicy są zobowiązani do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych mogących mieć wpływ na sposób załatwiania sprawy a w szczególności:
    a) udzielania informacji niezbędnych do załatwiania danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
    b) niezwłocznego rozstrzygnięcia sprawy, a jeżeli to niemożliwe do określenia terminu jej załatwienia,
    c) informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
    d) powiadomienia o przyczynie nie załatwienia ich sprawy,
    e) informowania o przysługujących środkach odwoławczych od wydanych rozstrzygnięć,
    f) załatwienia spraw wg kolejności ich wpływu oraz stopnia pilności.
  3. Pracownicy Wydziałów przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy Starostwa.

§ 40.

  1. Starosta i Wicestarosta przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 12.00, po wcześniejszym umówieniu spotkania z pracownikiem ds. obsługi kancelaryjnej i sekretariatu.
  2. Wydział Organizacji i Nadzoru prowadzi centralny rejestr wszystkich skarg i wniosków wpływających do Starostwa.
  3. Kontrolę i nadzór oraz koordynację organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków sprawuje Sekretarz.
  4. Naczelnicy wydziałów są zobowiązani rozpatrywać i załatwiać skargi z należytą starannością, wnikliwie i terminowo, zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz przepisami wykonawczymi. 
  5. Naczelnicy Wydziałów sporządzają roczne sprawozdania ze sposobu rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków przesyłając je do Wydziału Organizacji i Nadzoru w terminie do 15 stycznia następnego roku.
  6. Wydział Organizacji i Nadzoru sporządza zbiorcze sprawozdanie w tym zakresie i przedkłada je na posiedzenie Zarządu.
  7. Szczegółowe zasady organizacji i załatwiania skarg i wniosków określa Starostwa w drodze zarządzenia.


Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Malanowska Agnieszka
  • Data udostępnienia w BIP: 2006-02-02 08:26:48
  • Informacja zaktualizowana przez: Piotrowska Magdalena
  • Data ostatniej aktualizacji: 2012-04-13 10:45:33
  • Liczba odsłon: 1380
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4297556]

przewiń do góry